Odpowiednia dieta dla kobiet w ciąży

Ciąża to specyficzny stan. Nagle w ciele jednej osoby rośnie następna. Jest to cud natury, ale też i wielkie wyzwanie dla przyszłej matki. Musi bowiem ona zrezygnować z dotychczasowych przyzwyczajeń i przestawić się na inny tryb życia. Nie jest to łatwe, o czym wie każda kobieta, ale konieczne. Sprawy nie ułatwiają dręczące ciążowe dolegliwości, jak poranne mdłości, czy zachcianki. Jednocześnie cieszymy się z maluszka, a z drugie strony obawiamy o swoją figurę i na początku ciąży dość kiepsko się czujemy i do tego te hormony! Gry sąsposobem na odprężenie. Wysokiej klasy odzież i buty przydadzą się, gdy w myślach nam siłownia. Sprrawność fizyczna w obecnych czasach jest podstawą. Warto o nią zabiegać, warto być fit, jak to obecnie modnie się określa.Przede wszystkim kobieta spodziewająca się dziecka powinna zrezygnować z wszelkiego typu używek. I to bez zastanowienia. Choć niestety leżąc na porodówce widziałam „kochające” matki, które co 5 minut wychodziły zapalić papierosa, a później przystawiały dziecko do piersi. Po prostu makabra. Oprócz tego bardzo ważna jest dieta.

Odpowiednia dieta w ciąży daje gwarancję dostarczenia maluchowi wszystkich niezbędnych składników potrzebnych do jego rozwoju. Wyobraźcie sobie, że w ciągu 9 zaledwie miesięcy z kilku komórek musi powstać mały kompletny człowieczek. Ile do tego potrzeba energii i budulca. Właśnie- teraz nie jesteście już same. Musicie porzucić złe nawyki żywieniowe na rzecz bardziej odpowiednich produktów. Choć natura sama w sobie jest dość bystra i wyposażyła kobietki w mechanizm ciążowych zachcianek, to jednak racjonalne podejmowanie decyzji ma tu kluczowe znaczenie. Przede wszystkim więc staraj się unikać przesolonych potraw. Sól niewiele i z rozwagą, ona bowiem zatrzymuje wodę w organizmie i może powodować obrzęki. Unikaj też przypraw i produktów z glutaminianem sodu- związek ten jedynie zaszkodzi twojemu dziecku. Pij za to dużo wody mineralnej, która zlikwiduje obrzęki, oczyści cię z toksyn i wyrówna proces trawienia. Choć raz, czy dwa w tygodniu serwuj sobie danie z ryb morskich-zawierają dużo niezbędnych dziecku i tobie składników i pomogą w przypadku problemów gastrycznych. Nie musisz unikać czekolady, ale wybieraj raczej gorzką. Zawiera ona duże dawki magnezu, które chronią przed poronieniami i przedwczesnymi porodami. Natomiast banany skutecznie ochronią cię przed porannymi sensacjami żołądkowymi. Dobrą bronią z mdłościami będą również owsiane ciasteczka. Nie możesz również zapomnieć o codziennej porcji mleka, które wzmocni kości twoje i dziecka. Tak przygotowana możesz czekać nadejścia porodu.

Dodaj komentarz


Sonda

Czy zwracasz uwagę co jesz?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Szukaj
Kalendarz
    Lipiec 2018
    P W Ś C P S N
    « Gru    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
Lecznica moc masażu