Jak zachować zdrowie na starość?

Tempo życia rośnie, wszyscy ciągle gdzieś się śpieszą, praca staje się coraz bardziej stresującym miejscem – jak w takich warunkach zachować zdrowie w dojrzałym wieku i w trakcie starości? Przeglądając różne gazety, czytając o coraz to nowych odkryciach naukowców na temat zachowania dobrej kondycji, leczenia można poczuć się zmęczonym wielką ilością, nieraz sprzecznych informacji. Jednak na pewno możemy wyróżnić przynajmniej kilka wspólnych wskazówek z różnych badań, które możemy starać się wprowadzać, jeśli zależy nam na długim życiu, przeżytym w dobrej kondycji. Po pierwsze ważna jest dieta bogato resztkowa. Ten tajemniczy termin oznacza sposób odżywiania, który zawiera dużo błonnika. Aby dieta była uznana za korzystną dla ludzkiego organizmu powinna zawierać minimum 30-40 g błonnika dziennie. Jakie produkty są zalecane w diecie bogato resztkowej? Cenne składniki znajdziemy w pieczywie, w kaszach – jaglanych, gryczanych i jęczmiennych, płatkach owsianych, otrębach, chudych rybach, mleku, twarogu, jogurtach i kefirach.

W trakcie tego typu diety warto też ograniczać cukier, słodycze, ostre przyprawy. Konieczna jest rezygnacja z białego pieczywa, tłustych mięs, smażonych potraw, mocnej kawy i herbaty. Na początku tego typu dieta może wydawać się trudna w realizacji, ale po przyzwyczajeniu się do nowego sposobu odżywiania się, możemy liczyć na poprawę stanu zdrowia, nastroju i humoru. Drugim czynnikiem, który pomoże nam utrzymać dobre zdrowie przez długie lata jest aktywność fizyczna. Lekarze doradzają, aby było to przynajmniej 45 minut po trzy razy w tygodniu. Jeżeli jednak ktoś nie lubi aktywnie uprawiać sportu, może zdecydować się chociaż na spacery – kilka spacerów w tygodniu, pomoże utrzymać dobrą kondycję i zdrowie przez długie lata. Ostatnim o czym mówi coraz więcej badań jest dieta bogata w antyoksydanty – chronią nas przed zachorowaniami na raka. Można je znaleźć w cytrusach, czosnku, cebuli, roślinach strączkowych. Jeśli komuś nie odpowiada jedzenie tego typu pokarmów, może zdecydować się na przyjmowanie antyoksydantów w postaci tabletek.


Sonda

Czy zwracasz uwagę co jesz?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Szukaj
Kalendarz
    Sierpień 2018
    P W Ś C P S N
    « Gru    
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
Lecznica moc masażu