Co powinna jeść osoba uprawiająca sport?

Nawet jeśli Twoim celem nie jest odchudzanie, ale lubisz wysiłek fizyczny i starasz się prowadzić zdrowy styl życia, to odpowiednio dobrana dieta w stosunku do aktywności fizycznej także powinna być dla Ciebie ważna. Treningi zwiększają zapotrzebowanie organizmu na kalorie i pewne składniki odżywcze, dlatego warto wiedzieć, co i kiedy jeść. Dieta sportowca powinna zawierać złożone węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Źródłem tych węglowodanów są produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Posiłek o dużej zawartości węglowodanów złożonych najlepiej spożyć przed treningiem, ponieważ opóźni to poczucie zmęczenia. Z kolei produkty białkowe wskazane są po treningu. Białka stanowią główny budulec i są źródłem energii w organizmie. Są one odpowiedzialne za wzrost mięśni. Po zakończeniu ćwiczeń następuje wzrost syntezy białek w mięśniach, dlatego właśnie wtedy dobrze jest spożywać takie produkty jak: mięso, ser, jajka czy mleko. Kolejnym ważnym elementem są tłuszcze, które powinny stanowić do trzydziestu procent zapotrzebowania na energię. Organizmowi ludzkiemu potrzebne są przede wszystkim tłuszcze nienasycone, które można odnaleźć w rybach i oleju.


Sonda

Czy zwracasz uwagę co jesz?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Szukaj
Kalendarz
    Lipiec 2018
    P W Ś C P S N
    « Gru    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
Lecznica moc masażu